Niet eerlijk, maar heerlijk

4 augustus 2022 - Antibes, Frankrijk

Niet helemaal eerlijk wat ik heb gedaan. Een typisch gevalletje iemand-blij-maken-met-een-dode-mus. Het mes in het varken laten steken, dat soort werk.

Althans, Nico vond dat ik niet eerlijk bezig was. En ik voelde het ook hoor, ik kan dr geen ongelijk geven.
Ik vertelde een paar dagen geleden over de zoon van de buurvrouw van mijn tante, dat dat zo’n ongelofelijke eikel is. Maar vervolgens bleef het stil. Vervolgens probeerde ik Nico zoet te houden met een paar foto’s, maar ik had heel goed in de gaten dat het niet naar ieders tevredenheid was. Ze wilde meer….

De afgelopen dagen waren heerlijk. Niet 1 keer, maar als ik een van mijn allerliefste Lonneke’s moet geloven wel 25 x per dag… heerlijk. Die Lonneke kon goed een kind van mijn vader zijn, die spreekt zich ook meerdere malen per dag uit hoe goed dat we het hebben. Je hebt hier dan ook niet veel nodig om dat gevoel te bereiken. Boet daarentegen heeft tegenwoordig iets meer nodig. Zoals je als trouwe lezer hoort te weten, heeft ie vorig jaar dat bankding achter een boot ontdekt. Geloof het of niet, maar de waterfiets met glijbaan… is saai!  En beeld je dan in dat bij het zeggen van saai er ook nog een soort  van rollende ogen aan te pas komen. Om nog duidelijker te maken hoe saai. Degene die, dat gezicht nu voor zich zien.. weten ook meteen dat ie vervolgens naar zijn twee 13-jarige vriendinnen kijkt om te checken of zij het ook nog steeds saai vinden anders draait hij à-la minute zijn mening bij.

Ik kan de afgelopen dagen niet bepaald saai noemen, ze zaten juist vol van al mijn lievelingsbezigheden. Liggen, lezen, eten en drinken. Lachen, beetje muziek luisteren mét respect voor de buren, we hebben ze meteen kennis laten maken met Tino en Marco. Had ik al eten en drinken gezegd?
Eten en drinken is wel een dingetje hoor, hier. Je moet geluk hebben met het personeel en hun state of mind. Als je pech hebt, krijg je niks of heeft de rest het al op. En als er een wedstrijd zou bestaan voor het meest-bestelde-maar-niet-gekregen-item dan zou IJSKLONTJES met stip op 1 staan.
Met een gedoodverfde secondbest MAYO EN KETCHUP. Als je je 8-jarige wil leren dat friet zonder deze sausjes ook lekker is, dan moet je echt hier naartoe komen. Niet erg allemaal, ik drink mijn rosé wel op zonder ijsklontjes, maar ik ga er de komende dagen nog beter op letten hoe dit dan kan. Hoe moeilijk kan het zijn om te zien dat wij graag water bij de wijn doen.?
Een deel van de familie Allers is hier eergisteren ook neergestreken, ze zijn op doorreis naar Italië. Een drukke boel hier, maar ook extra veel gezelligheid, aan een grote tafel eten is toch veel leuker.
Vandaag stond een rondje Cap d’ Antibes op het programma, dat wat wij al 172 keer gedaan hebben, blijft heerlijk om de gezichten van andere te zien als Bart zijn reisleiders pet op heeft en vol overgaven verhalen uit zijn mouw schudt. Ik blijf stilletjes achter in de auto zitten, want de Cap heeft nogal veel bochten.
Zoals ik al begon…

niet eerlijk, maar heerlijk

1. Edu:
    4 augustus 2022
    Zucht…idd neet ierlik, heerlik huuf have vun. -x-
  2. Jeroen Engels:
    Fijne vakantie!!!!
  3. Nico:
    4 augustus 2022
    Ik weijt der nog eine dae vruuger altied zonne gooije (reisleider) verhaole had..

Vuul plezeer met de bubs
  4. Susan T.:
    9 augustus 2022