Here we go again!

20 juli 2019 - Arenzano, Italië

Laten we het nog een keertje doen, gewoon omdat het kan, omdat Nico het zo leuk vindt én omdat wij ook graag op vakantie gaan als de rest van Nederland dat ook doet.

Je schrikt je een hoedje als je op Düsseldorf Airport aankomt en je de mensen rijendik voor de incheckbalie ziet staan. Maar degene die deze verhaaltjes vaker hebben gelezen weten dat Bart zich altijd uitermate goed voorbereid, de slimste trucjes weet, privileges denkt te hebben en heel erg snel loopt op een vliegveld. Dus binnen no time hadden wij de koffers ingecheckt, alle ipads en vloeistoffen in de bakken gegooid en zaten we aan de koffie. Die ik, degene die deze verhaaltjes vaker lezen weten dat ik er goed in ben, halfvol over mijn witte t-shirt goot. Laat de vakantie maar beginnen.

Ik verheug me altijd op eten in het vliegtuig. Dat kleffe broodje dat de meeste verafschuwen vind ik heerlijk. Als ik zie op mij  boardingpass dat we het ‘smart tarief’ hebben geboekt slaat mijn hart heel even over. En hoor ik een engelenstem al zeggen: Käse oder schincken? Als de stewardess eraan komt ben ik klaar om käse te zegge. Maar ze vraagt niks! Ja, ze vraagt of ik iets van de kaart wil bestellen. “Nee” zeg ik, ik wil zo’ boterham met kaas. Maar u heeft na 4 april geboekt mevrouw en toen zijn onze regels veranderd. Ik word een beetje licht in mijn hoofd, van de opgespaarde honger, maar ook van de angst. Geen Käse boterham? Als ik vraag of ik de boterham toch kan bestellen kijkt de stewardess me heel gek aan. Ik snap het wel, want wie besteld nu zo’n plakkerig, bruine, zuurdesem lap met kaas. Diep van binnen huil ik dan ook een beetje, als ze zegt dat de lap niet te bestellen is. Laat de vakantie maar beginnen.

We zijn weer onderweg, let’s go somewhere! Geen verre bestemming dit keer, geen vliegreis waar je U tegen zegt, maar een tripje via Nice, door Italië en terug naar de Cote d'azur.

Mijn geliefde zuster Maartje is ook onderweg, richting Kroatië, ze gaan 6 landen aantikken deze reis en houden dat bij via Polarsteps. Toen Boet dat zag, die is trouwens ook mee, wilde hij dat ook wel. Maartje en ik hebben afgesproken een foto spel te doen. De foto’s die zij maken, maken wij ook. Let the games begin.

N.b. mijn nichtje slaapt bij ons in huis. Geen inbrekers of ongenode gasten, maar een plantensproeier en vuilnisbakken wegzetter.

1. Yvonne den Dekker:
    Geweldig om je schrijftalent weer te mogen volgen! Geniet ze met z'n 3en
    Lieve groetjes Yvonne en Paul
  2. Loek:
    20 juli 2019
    Leef Eefke, ut klink vuul belaovend hahaha. Maar de zals unne waanzinnige vekansie kriege oukal is ut kleffe bôtterhämke neet te kriege. Vuul plezeer en god wet wies aan de “ Côte d’Azur”. Ps. Ik hald neet van die kleffe vimme dus zuul ik gelök hebbe gehad!😘
  3. Jan:
    20 juli 2019
    Ksal ut tegen Nadi zeggen anders heb je denk ik na de vakantie alleen nog de cactus 🌵 over 😀😀😉
  4. Jeroen:
    Ik bin now al Fan, fijne vakantie 💋
  5. Kim:
    20 juli 2019
    Heerlik! Ik haop op ein flot vervolg!
  6. Vivienne Curvers:
    20 juli 2019
    Hee gezellig Eef!!! Weej doon auk mei met de foto’s vanoet Bali! Fijne vakantie xx
  7. Moontje:
    20 juli 2019
    Ha, heerlijk weer om te lezen! Ties en ik doen net als Maartje aan Polarsteps. Nu nog jullie writingscales... heel veel plezier samen! 💋
  8. Maartje:
    20 juli 2019
    Zeg zeg, t wordt wel rijd dat je de tweede challenge foto uitvoert...
  9. Maartje:
    Tijd...😊
  10. Loes:
    21 juli 2019
    Leuk Eva! Bon vacance 💋
  11. Linda:
    23 juli 2019
    Heerlijk weer sies um dien verhaolkes te laeze, geneet van de vakansie!! leefs
  12. Maud:
    23 juli 2019
    Waar zie ik die challenge fotos??