Het dondert en het bliksemt...

9 november 2017 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

....en het regent meters bier! Ah Guus Meeuwis, dat begint goed als ik mijn tweede hardlooprondje start in Miami beach. Ik ben de meeste luie van ons 2-en dus mijn rondje start om 8.00 uur als Bart terugkomt. Niet te doen is het eerste wat hij zegt, aangezien Bart van nature een overdrijver is negeer ik zijn opmerking weer eens en neem me voor 5 km te gaan rennen. Na Hé Ich wil die Icebärn zeen en I’m on my way to Rio kom ik er niet alleen achter dat het niet-te-hebben-zo-heet is, maar ook dat ik de verkeerde playlist op heb staan. Na een slokje water en 45 handjes omhoog naar mijn mede renners kom ik terug in het hotel: niet te doen is het eerste wat ik zeg!

Onze reis naar Miami ging via de welbekende Everglades, een toffe rit door een van Amerika’s grootste natuurgebieden. Met een stop bij een van de vele airboat rides door de mangroves, op zoek naar krokodillen. Meteen bij aanvang van de tocht wijst onze kapitein Henry al op een krokodil op het land. Boet vraagt meteen of hij ook op      de boot kan komen waarop Henry antwoordt dat dat nog nooit is gebeurd sinds hij hier werkt. Aan Henry’s grijze haren te zien is dat al een tijdje én heeft hij ook al een tijdje dezelfde broek aan, we kunnen dus met een gerust hart verder. De tocht op de airboat is te gek en we komen halverwege nog een krokodil tegen. Boet vindt het wel prima zo, eet een koekje en doet rustig zijn ogen dicht. Als we gaan lunchen na de tocht zien we pas de foto’s van de situatie na orkaan Irma, heftig om te zien welke schade deze orkaan heeft aangericht.

In Fort Meyers, een ruig en relaxed surfersplaatsje waar René en Diaan ons een dag eerder hun leukste plekjes lieten zien, zag je ook wel dat er hard gewerkt werd om alles weer op te bouwen, maar deze foto’s gaven iets meer de echte schade weer.

Desalnietemin, we waren inmiddels in Miami Beach aangekomen, waar we zwemmen in het zwembad en de zee, lekker eten en vooral veel lopen. Het sfeertje hier bevalt wel. Druk, veel auto’s, beachcruisers, hardlopers en hier en daar een skateboarder of skater midden op de weg en heel veel mensen zonder t-shirt. Micky Mouse oren zijn hier trouwens ver te zoeken. Bart heeft inmiddels de werking van de Go Pro ontdekt dus wie zijn én Boet’s creaties wil aanschouwen moet hem even volgen op Instagram.

Op dit moment is het half zes en liggen we aan het zwembad met zelf meegebrachte biertjes en wijntjes, ongehoorzaam als we zijn. Maar de Amerikanen zijn in dit hotel vergeten dat mensen graag iets anders dan water drinken op vakantie.

Of zoals René zou zeggen: save water, drink champagne!

1. Iris:
    10 november 2017
    Oh jongens toch!! Wat n heerlijke reis!!!!!
  2. Llij:
    10 november 2017
    Wat een ervaring weer! Super geniet ervan x
  3. Maartje:
    10 november 2017
    Ik vond t wel de goede playlist........😂❤💋
  4. Hanneke:
    10 november 2017
    Echt te gek!!! 💋💋 Ps: ik denk dat je ons mistte tijdens het rennen langs de kant met de megafoon!!! JE BENT DE EERSTE VROUW!!!
  5. Edu:
    Lekkerrrr -x-
  6. Nanne:
    Heerlijk waer! xxxx
  7. May:
    Eeffie,

Wat kun jij leuk schrijven, hilarisch.
    Geniet lekker van t zunke, wij zijn hier in de regen op zoek naar de vos met bivakmuts...

Enjoy!
  8. Jan:
    Cool, geniet ervan.
    Ps. je moet er wat mee doen met dat schrijven!
  9. Yvonne den Dekker:
    Leuke foto's Eefke!!
  10. Linda:
    10 november 2017
    Ohhh heerlijk sies, ik zou veurluipig dao blieve.😜 heej is ut kald.
    Weej gaon morge de Vastelaovend inscheete met raegen, naate sniej en wind (althans det zegge ze) 😩😩 en waat alcohol dink ik!
    Geneet maar heerlijk, drink maar vuul champagne (det zaet Rene good) zeker as se duis renne. Mos good drinke😜
    Hoije sies💋💋
  11. Loek:
    10 november 2017
    Moëie verhaole Eefke, wach in spanning op de vollegende! Vuul plezeer 😘 en groetjes aan Bart en Boetje!