Nog even over die Micky Mouse oren.....

6 november 2017 - Naples, Florida, Verenigde Staten

Ik wil toch nog even terugkomen op die Mickey Mouse oren......
We waren natuurlijk niet voor niks in Orlando dus besloten nog een park te bezoeken. Animal Kingdom was volgens de geleerde zeker de moeite waard, dus we stapte na een ontbijt van wafels en een liter smerige jus d'orange, op de bus naar de volgende stop. Bij binnenkomst kwamen we meteen uit bij een 3-D film gebaseerd op It's a bugs life en jullie zullen begrijpen dat ik die kans niet voorbij liet gaan.
Wederom een briljante film met kakkerlakken die onder je stoel door kropen en spinnen in je nek. Echter zat Boet dit keer met zijn handen voor zijn ogen, want dit was toch wel heel erg eng hoor mama.
Daarna in de wildwaterbaan waar Boet gelukkig net groot genoeg voor was. En wie zaten er natuurlijk op de verkeerd stoelen? Juist ja, wij... ik was nat tot op mijn onderbroek en baalde dat ik de bordjes aan het begin van de rij genegeerd had.

Be careful, you can get soaking wet.
De tip om deze plek te bezoeken was trouwens, buiten de natte broek, geen verkeerde. Animal Kingdom bleek een prachtig park met thema's als Asia en Afrika waar alles uit te kast was gehaald om je in dat deel van de wereld onder te dompelen. Een super mooie musical van de Lion King, een safariapark zo groot als de provincie Limburg, Baloe de beer, Goofy in safari outfit en een kijkje in de wereld van Avatar. Moe maar voldaan wilde we s' avonds nog even wat gaan eten in Disney Springs, wat tenlsotte op loopafstand van het hotel lag. Een designer outlet achtige omgeving met tientallen restaurants waar je toch geen plaats kreeg als je niet gereserveerd had, vol met volwassen mensen met Micky mouse oren en dezelfde t-shirts.
Wat is dat toch verdorie met die oren!!
We kwamen uiteindelijk terecht in een nagebouwde vliegtuighangar, waar aan elk detail was gedacht. Heerlijk eten en dito wijn en bier en een ipad met een filmpje voor Boet.
Mooie aflsuiting van Orlando... op naar Naples.
3 uurtjes rijden door het ' binnenland' van Florida, je kijkt je ogen uit, veel woonwagenparken, caravans en amerikaanse huisjes met een veranda.
Naples daarentegen is een ander verhaal, het thuis van de snowbirds. Grote groepen oudere, die vanuit een van de kouder wordende oorden naar het strand vluchten. Hippe restaurants en barren waar niemand minder dan Diaan en Rene ons wegwijs maakte. Alsof ze er al jaren komen. Oh dat is natuurlijk ook zo.
Een relaxed dagje strand en een ritje naar het Europees aandoende Old Naples volgde, met wederom de beste tourguide die we ons konden wensen.
Roseetjes, bar snacks en gezellige verhalen doen je de avond wel doorkomen. Al zijn we allemaal stiekem ook wel een beetje moe. Het mag geen naam hebben, maar zes uur tijdsverschil merk je toch wel.
Vandaag staan Fort Meyers op het programma, de bedoeling is om daar de zon in de zee te zien vallen met kans om nog meer mooie en gezellige verhalen en misschien nog wel een roseetje.
Morgen gaat de reis verder naar Miami..

Party in the city where the heat is on
all night, on the beach till the break of dawn...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nanne:
    6 november 2017
    Heerlijk gezellig allemaal!!!! Ik neem aan desse ein paar Mickey oere meineems naor Venlo? xx
  2. Nanne:
    6 november 2017
    Leuk en gezellig allemaal! ik neem aan desse ein paar Mickey oere meineems nao Venlo?! xx
  3. Sonja:
    😂😂😂😂 Eef, jij bent me er eentje 🙃
    Maar inderdaad, wat een leuke verhalen 👍🏼En leuke foto's, mis alleen de foto van jullie met Mickey Mouse oren .
  4. Hanneke:
    6 november 2017
    Te gek om te lezen!! Genieten😉😉😉💋💋
  5. Linda:
    6 november 2017
    Waat leuk weer um te laeze!! Tof det Rene en Diaan och de waeg wieze.. Doot ze de groete, geneet met z’n alle.
    Veural vuuel schrieve👍
    Zoë leuk um och verhaole meij te make vanoet heej. Dieke kös💋
  6. Lot:
    6 november 2017
    Ik geloof er niks van... van die oren! Wij willlen bewijsmateriaal!!!! Show us the photos 🐭😜
  7. Jan:
    6 november 2017
    Niet is al weer een stuk groter geworden. Blijven jullie hem eten geven of zo?😀😀😎
  8. Lieke:
    7 november 2017
    Tof!!!
  9. Maud:
    8 november 2017
    Hello goodbye! Heerlijk um te laeze. Eef knipse auk aaf en toe ein foto van dichzelluf? 😘
  10. Edu:
    10 november 2017
    Lekker ritje en waat leuk Diaan & René dao..kómme die ouk ens örges. Have fun nog en geneet same. -x-